Indhold

Forsiden
Forumet
O-snak
Software
Træningsdagbog

Om Orientering.dk
Kontakt os
O-snakmenu

Velkommen til O-snak !

På denne side skrives der om alt muligt, altså ikke kun orientering.
Er dit indlæg af mere saglig karakter opfordres du til at skrive dit indlæg på Forumet.

Skriv et indlæg

Søg i O-snak:



Mener du, at der er et indlæg som burde fjernes? Send en mail til
- skriv hvilket indlæg det drejer sig om (dato og tid for indlægget) samt en grund til hvorfor du mener at indlægget skal fjernes.




Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
O-snakken
 
 ! 
 De seneste 4 indlæg, i omvendt kronologisk rækkefølge:

 Filtreret til 'O-Service og manglende adgang fra iOS' (4 indlæg)
Emne: Re: O-Service og manglende adgang fra iOS
Navn: Tid: 09.11.2017 19:31
Jeg har nu forsøgt med mange forskellige indstillinger m.v. for at få O-Service vist på et ældre iDevice med iOS 10_3_3.Udfordringen er kendt andre steder og det indikerer at den rigtige løsning er et fix fra Apple, men det kommer helt sikkert ikke til en version af iOS der understøtter devices der er EOL.Du kan læse mere om andre muligheder for at få det til at virke på http://mobileinternist.com/safari-cookies-delete-iphone-6">http://mobileinternist.com/safari-cookies-delete-iphone-6Jeg har også konstateret at skift fra Safari til Chrome eller Firefox heller ikke kan få det til at virke, derimod testede jeg lige Opera browseren som nrk nævnte og det virker.Så har du en ældre iPhone eller iPad der ikke kan opdateres til mere end iOS 10_3_3, kan du via App Store hente browseren Opera, og herefter kan du igen komme på O-Service.Med venlig hilsenHenrik PoulsenStævne- og Reglementsudvalget (IT)
Emne: Re: O-Service
Navn: Tid: 31.10.2017 11:04

Hej - fik løst det ved en opgradering til High Sierra.


og tak til Anti-Mac for din meget konstruktive bidrag.

HIlsen

Ulrik
Emne: Re: O-Service og manglende adgang fra iOS
Navn: Kommet igennem nøglehulletTid: 31.10.2017 07:30
> Skulle du opleve problemet på nyere iDevices, så opdater dem til seneste iOS (iOS 11.0.3), der virker O-Service.

Konfirmerer, at dette løste mit problem.
Emne: O-Service og manglende adgang fra iOS
Navn: Tid: 30.10.2017 22:24
Jeg forstår de problemer som i angiver, og kan delvist finde en årsag - men det er desværre ikke det samme som en løsning.

Jeg har fået testet mig frem til at problemet opstår på ældre iPhone/iPad der kører iOS 10.3.3 (og måske tidligere). Disse ældre iDevices er EOL (End Of Life) og kan ikke længere opdateres til nyeste iOS og heller ikke med de nyeste Apps - disse devices kan kun køre 32-bit iOS og Apps.

Da der løbende udvikles på O-Service, således at både backend og frontend virker efter hensigten og med det sikkerhedsniveau som er nødvendigt kan sådanne situationer opstå.

Senest er hele O-Service flyttet til en ny og opdateret server, således at der kan udvikles ny funktionalitet til jer. Om problemet er opstået i den forbindelse eller om det er nogle af de 3. parts komponenter som O-Service anvender er vi ikke helt klar over, men vi søger stadig efter den egentlige årsag.

Bemærk at f.eks. iPhone 5c/5s som er ramt af dette kom på markedet i 2013 og havde EOL (End Of Life) 2015. 5. juni 2017 annoncerede Apple at iOS 11 ikke længere ville understøtte 32-bit enheder eller programmer - hvilket i praksis betyder at iPhone 5c/5s ikke kan opdateres fra dette tidspunkt.

Skulle du opleve problemet på nyere iDevices, så opdater dem til seneste iOS (iOS 11.0.3), der virker O-Service.

Med venlig hilsen

Henrik Poulsen
Stævne- og Reglementsudvalget (IT)

 Skriv et indlæg

 Vis alle (uden filter)