| Navn: SI 4 ever | Tid: 06.03.2017 09:04 |
Den gå død om lidt - køb en pind i stedet for, og overlad batter-døds risikoen til arrangøren når du løbet med klodser |
| Navn: Henrik Steen Andersen | Tid: 06.03.2017 07:30 |
Muligvis et dumt spørgsmål, men kan man teste status på batteriet på sin Emit-brik? Altså hvor mange timer mv. er der ca tilbage iden den går død? Og i givet fald, hvordan? |
| Navn: a | Tid: 01.03.2017 12:06 |
kontakt dof kontoret, de kan klare det mener jeg elles er det den lokale klub, der har en der har adgang til den lokale klubs tilmeldinger |
| Navn: MH | Tid: 27.02.2017 11:01 |
Den samlede stilling for Vinterlang i Østkredsen inden finalen på søndag er nu tilgængelig her:
http://sollerod-ok.dk/media/1559/vinterlang-16-17-6-samlet-stilling.pdf |
| Navn: | Tid: 26.02.2017 21:48 |
Jeg har fået bestilt 2 sommerhuse fra 22. juli til 29. juli tæt på Arvika og løbsområderne. Nu har jeg så et til overs til 2-4 personer. Er du interesseret? Så giv mig en mail, så kan jeg sende dig beskrivelse, pris og anden relevant info. Huset ligger i Åmotfors - jeg afbestiller det på onsdag, hvis jeg ikke hører fra dig. Hilsen Kai |
| Navn: MBN | Tid: 26.02.2017 19:38 |
Hejsa. Er der nogen der ved hvem der er National Team Manager med de nødvendige rettigheder for at oprette hold ved tilmelding i IOF Eventor? Fruen og mig havde en idé om at vi skulle stille et hold til mix sprint stafetten ved MTBO Masters i Frankrig senere i år, men vi kan ikke selv få lov til at oprette tilmeldingen da der henstilles til at National Team Manager skal gøre dette... Vh. Morten |
| Navn: Undersøgeren | Tid: 26.02.2017 10:31 |
-> Bruger man DOF's egen Stævnekalender, skal man kigge flere steder, da fx DM-løb ikke står i Stævnekalenderen, men skal ses under Skovlukninger (endda ikke i dato-rækkefølge). Mystisk?!
Er nu fikset. DM-løb står nu i selve Stævnekalenderen. Næste opgave bliver at få luget ud i løb, der figurerer mere end én gang på DOFs løbsoversigt. |
| Navn: Uvidende | Tid: 26.02.2017 10:27 |
Hvordan? |
| Navn: en der bruger IE | Tid: 25.02.2017 09:09 |
i firefox kan man da bare sige at den skal præsentere sig som om den var en anden browser over for omverden, og så er man da lige vidt så vil den fungere alligevel... |
| Navn: BTW | Tid: 24.02.2017 14:51 |
Det ser ski da fedt ud - glæder mig! |
| Navn: CasperS | Tid: 22.02.2017 21:14 |
Hehe - tænkte nok der var en der villle anfægte det. Og ja, du har helt ret. Men ikke desto mindre giver det da et fint billede af at Firefox nok hverken er nr. 1 eller 2 på listen over browsere der bliver brugt oftest :-)
Havde egentlig skrevet en linje med forbehold for datakvalitet, men det er sgu ikke passende for o-snak at være så præcis i påstande :-p |
| Navn: mfg | Tid: 22.02.2017 18:00 |
CasperS>Sjovt link, tak for det. Når du nu er så frisk at snakke om "facts", så bør du vel dog lige rives i næsen, at du snakker om "antal brugere", men henviser til en statistik over pageviews, hvilket vel forholdsvist let kunne tænkes at give et noget andet billede - og at "ikke ret mange" er en tolkning mere end et faktum ... Hurtigt anslået læser jeg, at der inden for den sidste måneds tid er vist et par hundrede mio. danske sider i Firefox, og det kunne man vel godt opfatte som "ret mange" ...
(Men desuagtet virker det da for mig at se som en glimrende løsning, hvis man med små midler kunne få o-service til at fortælle brugere, at de skal vælge en anden blødvare.) |
| Navn: pensionist | Tid: 22.02.2017 15:44 |
Du sidder vel ikke og laver private ting i arbejdstiden !!!, der skal du lave noget produktivt, du må vente til du bliver pensionist før du kan lave det i dagtimerne ....
|
| Navn: CasperS | Tid: 21.02.2017 19:31 |
Fakta kan desværre ødelægge selv de hådeste påstande :-)
Der er altså ikke ret mange i DK der bruger Firefox:
http://gs.statcounter.com/browser-market-share/all/denmark
Det er et fint valg du har truffet, Carsten!
Ps: O-service er da i øvrigt noget man skal bruge i dagtimerne - og hvem f... har dog Firefox på den computer der er tættest på mellem 8 og 16? ;-) |
| Navn: update | Tid: 21.02.2017 18:47 |
ja vi andre laver arbejdet uden vederlag ha nu brugt 2 dage og cr. 20 timer på klubbens 4 computere, bare med Windows update, da de ikke var opdateret de sidste 4 år, så her kan man også sige gammel udgave af softwaren, men så nu kan de køre igen...
men er ret træt Carsten betyder vel nye kræfter ? |
| Navn: Firefox-entusiast | Tid: 21.02.2017 15:49 |
Hej Carsten, netop hjemvendt fra ferie havde jeg glemt alt om, at Firefox ikke fungerede sammen med O-Service. Så jeg prøvede og prøvede at logge på, men måtte til sidste ty til iPad'en, da der var løb, der skulle tilmeldes. Ja, da jeg kom i tanke om årsagen, så var der fin adgang via anden browser!
MEN der står INTET på forsiden om, at Firefox ikke kan bruges. Kunne det ikke være forbrugervenligt (der er mange, der bruger Firefox) at notere på O-Service ved forsøg på login (som der var en overgang), at Firefox ikke kan benyttes? Dette ikke mindst af hensyn til nye brugere, der ikke kender historien med Firefox og O-Service. |
| Navn: Undersøgeren | Tid: 21.02.2017 07:48 |
Takker, takker, takker for indsatsen. Den er i den grad værdsat. |
| Navn: cms | Tid: 20.02.2017 14:09 |
Det må siges at være en ganske omfattende og fordømmende vurdering, specielt taget i betragtning at der er meget få personer som overhovedet at sat sig ind i hvor meget dansk orientering for under 10 kroner per medlem om året.
De (lidt ældre) medlemmer vil vide at O-service er lanceret i 2000-2003, hvilket naturligvis betyder, at en del kode som er lavet efter den tids standard, og som ikke bare uden videre kan løftes.
Jeg har som leverandør selv sponseret 1200 timer i 2015 i forbindelse med fornyelse af frontend. De omtalte 500 timer er hvad det vurderes at tage også at forny backend. Der er allerede brugt 50+ timer på at forsøge at løse nævnte FireFox-problem - uden nogen for betaling.
Det er i sidste ende et spørgsmål, at man som medlem/forbund er parat til betale de penge det koster at udvikle og vedligeholde vores IT-system - uanset hvem leverandøren er - for det er det koster altså !
Mvh Carsten - en efterhånden ret træt leverandør. |
| Navn: | Tid: 20.02.2017 09:01 |
> Undersøgeren
jeg har forsøgt at forbedre algoritmen, så nu skulle du få de aktive løb vist
Men i og med at det er en algoritme, der kombinerer * antal dage før/efter nu * evt fremhævning af historiske ift fremtidigeløb * løbets vigtighed (A-løb er vigtigere end C-løb osv) * manuel prioritering (af admin på orientering.dk) * manuel tilføjelse af f.eks. udenlandske løb så bliver det noget andet end en simpel kalender-visning Og det har vist altid været hensigten
Et alternativ for en hurtig visning af o-service aktiviteter kunne være http://fif-orientering.dk/fif/kalender/dofkalender.asp
Eller hvis du også har brug for karruselløb i Øst (og kan leve med FIFs egne aktiviteter): http://www.fiforientering.dk/Joomla3/index.php/fif-kalender |
| Navn: | Tid: 20.02.2017 08:04 |
AK har nu ændret algoritmen, så Night Champs afdelinger o.lign. underaktiviteter til et løb i O-service nu kommer med. Tak for input! |