Indhold

Forsiden
Forumet
O-snak
Software
Træningsdagbog

Om Orientering.dk
Kontakt os
Forummenu

Velkommen til Forum !

Her diskuteres orientering, på både godt og ondt. Alle indlæg har noget med orientering at gøre.
Indlæg uden orienterings-tilknytning er du velkommen at skrive under O-snak.

Start en ny tråd

Se alle tråde


Mener du, at der er et indlæg som burde fjernes? Send en mail til
- skriv hvilket indlæg det drejer sig om (dato og tid for indlægget) samt en grund til hvorfor du mener at indlægget skal fjernes.





Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
Forum
 
Hjælp til koordinater
 
Nicolai2012-11-27 15:33:00

jeg har en garmin etrex 20 outdoor gps og i den kan man indsætte koordinater som f.eks: 55*13''26.2" N 09*25''46.9" E,  MEN jeg har fået et kort til orienteringsløb hvor der også er gps koordinater på kortet, men de er meget anderledes. F.eks: 5325038-6119827 og jeg ville så høre om der var nogen der vidste hvad forskellen er, hvis der da er en forskel, og om man stadigvæk bare kan smide dem i gps''en?

Skriv et indlæg
Indlæg

Claus Hallingdal Bloch2012-11-27 23:48:04 | #2
svar på indlæg fra Nicolai 2012-11-27 15:33:00Besvar

Hej Nicolai. Koordinaterne på kortet er i formatet UTM, hvor vi i DK bortset fra Bornholm (og hvis det skal være rigtigt, også den østlige del af Sjælland) bruger projektion EUREF89 zone 32.
Koordinaterne til din Garmin er i formatet grader. Jeg ved ikke om din GPS kan tage UTM koordinater, men det burde den... :-)