Indhold

Forsiden
Forumet
O-snak
Software
Træningsdagbog

Om Orientering.dk
Kontakt os
Forummenu

Velkommen til Forum !

Her diskuteres orientering, på både godt og ondt. Alle indlæg har noget med orientering at gøre.
Indlæg uden orienterings-tilknytning er du velkommen at skrive under O-snak.

Start en ny tråd

Se alle tråde


Mener du, at der er et indlæg som burde fjernes? Send en mail til
- skriv hvilket indlæg det drejer sig om (dato og tid for indlægget) samt en grund til hvorfor du mener at indlægget skal fjernes.





Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
Forum
 
DM Bornholm 2001
 
Claus Bloch2001-09-18 11:26:46

I forbindelse med DM på Bornholm oplevede jeg et par situationer, som jeg mener at fremtidens arrangørklubber bør lære lidt af, så derfor dette indlæg.

Ting ved DM på Bornholm som arrangørerne IKKE kan gøre for:
1. Regnvejret

Ting ved DM på Bornholm som arrangørerne GODT kan gøre for:
1. Jeg har hørt, at det på Bornholm er alment kendt, at lørdagens stævneplads også var oversvømmet sidste år. Ekkodalen er "afløb" for en stor del af området, så hvorfor tage chancen og tro på at det ikke bliver dårligt vejr?
2. Under mit stafetløb (1. tur) forsvandt nogle af posterne p.g.a. at banepåtrykket blev visket ud. Efter konkurrencen fik jeg et nyt af arrangørerne og mens de så på landede 2 dråber regn på kortet med de resultat, at en post forsvandt uden yderligere påvirkninger. M.h.t. banepåtrykket, så har jeg fået at vide at arrangørerne HAVDE testet, at det var godt nok. Hvad indebærer dette "godt nok", når en dråbe vand kan ødelægge banen? Hvad indebar denne test?
3. Under mit løb om søndagen skete det igen... En post forsvandt p.g.a. fugt INDEN jeg var kommet til posten. Efter målgang hørte jeg, at det var sket for flere personer (i H21) og at det var den samme post (16). Vi opdagede så, at arrangørerne havde klippet et hjørne af plastlommen - faktisk hjørnetet som var lige op ad den tidligere post! Vi gætter på, at hjørnet var væk, for at man kunne få luft ud af plastlommen... Hvorfor bruge plastlomme, når man alligevel klipper hul i den? Det er altså ikke så svært at få luft ud af en plastlomme inden man svejser den!

Arrangørerne af DM på Bornholm havde valgt at spare nogle kroner på banepåtrykket, men jeg håber at det er gået op for alle arrangører nu. Det er IKKE her de 20 kr skal spares! Selvom det var slemt med vand på Bornholm, så viste det jo sig at selv den mindste smule vand ødelagde banerne, så skyld ikke hele skylden på vejret.

Skriv et indlæg
Indlæg

JtM2001-09-18 18:58:19 | #2
svar på indlæg fra Claus Bloch 2001-09-18 11:26:46Besvar

1. Regnvejret var så voldsomt, at man umuligt kunne forestille sig konsekvenserne på forhånd - intet at laste arrangørerne.

2. + 3. Det er selvfølgelig brandærgerligt, at banepåtrykket går i opløsning. Men er du sikker på, at du kender du omkostningerne (20 kr.) ved at sikre noget vandfast. Er det i givet fald 20 kr. pr. løber eller pr. stævne? En væsentlig forskel. Man kunne jo forestille sig, at det var løberens eget ansvar at sikre sig, at der ikke gik hul på plastlommen. Ligesom man ikke må tabe sin brik etc. Så er det selvfølgelig et problem, hvis arrangørerne selv gennemhuller plastlommen - det må jo ikke ske.

Alt i alt var det et par glimrende DM-arrangementer - ikke mindst fordi terrænner var klasser over hvad vi ellers har været vant til.

Mvh.
JtM