Indhold

Forsiden
Forumet
O-snak
Software
Træningsdagbog

Om Orientering.dk
Kontakt os
Verden rundt

Alle klubber i DK
DOF
O-service
Biathlon Orientering
MTB-O
Find Vej I...
WinSplits Online
Orienterare.nu
SOFT
OPN
NOF
World Of O
IOF
Alle verdens forbund





Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
Download Excel-O-Træningsdagbogen
 

Her kan du hente den nyeste Excel-træningsdagbog.

Der er delte meninger om træningsdagbøger. For nogle er det selve træningsdagbogen, der sørger for, at de kommer ud at løbe, for andre er skriblerierne et vigtigt redskab på vejen mod bedre præstationer.

Fordele:
Illustrerer ændringer i dit løbeniveau.
Data som tider, vejrforhold og hjertefrekvens kan anvendes i en analyse af selve træningstilstanden.
Motivation.
For hver gang man indfører træning i træningsdagbogen kommer man nærmere sit mål.
Dårlig samvittighed.
Hvert gabende hul i træningsdagbogen gør det lidt nemmere at få løbeskoene på.
God træningsplanlægning.
Når man har løbet et godt løb, har man i sin træningsdagbog den bedste opskrift på, hvordan det skal gøres en anden gang.
Dårlig træningsplanlægning.
Når det er gået mindre godt, har man i sin træningsdagbog en opskrift på, hvordan man ikke skal forberede sig en anden gang.

Ulemper:
Løber på tal i stedet for på følelsen.
Det er nemt at blive besat af tallene, så de styrer dig i stedet for omvendt.
Skadesrisiko.
Det kan være fristende at tage en løbetur, selv om kroppen reelt har mere brug for hvile.
Overfortolkning.
Data fra tidligere perioder med gode eller dårlige resultater kan blive overfortolket. Måske finder man frem til en forkert sammenhæng, som blot fører en på afveje i træningen.

I lighed med tidligere år har du valget mellem fire forskellige udgaver af træningsdagbogen:

Basic: Denne version indeholder alle grundfuktionerne som træningsdagbogen tidligere har indeholdt. Den er ikke så "nørdet" og der vil i fremtiden ikke blive brugt tid på at udbygge den med en masse finurlige funktioner, kun vedligeholdelse.
Bruger du træningsdagbogen bare til at notere din træning i, og er du ikke interesseret i meget mere end det, så skal du vælge denne basis-udgave.
Basic 5 zoner: Denne version indeholder det samme som basic versionen - bare med 5 pulszoner i stedet for 4. Træningsdagbogen har efterhånden fået en del norske brugere og især fra denne side har en version med 5 pulszoner været efterspurgt.
Advanced: Denne version indeholder alt hvad basis-versionen gør plus nogle udvidet funktioner som f.eks. det arket "sko", hvor man på flere måder kan holde styr på hvor meget man har brugt sine sko. Nye revolutionerende udvidelser af træningsdagbogen vil blive lavet i denne version.
Er du en person som kan finde på at bruge næsten lige så lang tid med din træningsdagbog som med din træning, og kan du godt lide selv at lave nye udvidelser af træningsdagbogen, så skal du vælge denne avancerede udgave.
Advanced 5 zoner: Denne version indeholder det samme som advanced versionen - bare med 5 pulszoner i stedet for 4. Træningsdagbogen har efterhånden fået en del norske brugere og især fra denne side har en version med 5 pulszoner været efterspurgt.

Du kan se eksempler på de fire forskellige træningsdagbøger her: Basic · Basic5 · Advanced · Advanced5

Hent træningsdagbogen:
For at hente træningsdagbogen vil vi først bede dig om at vælge version : 

Aktuel version: TDB 2017 ver. 18.0

Hent tidligere version: 2016A · 2016A5z · 2016B · 2016B5z

Problemer med at downloade træningsdagbogen? Send en mail til .